fbpx

5 lépés

Lassan eltelt 5 év, amióta utoljára átléptem az irodám ajtaját. Ki voltam égve, századunk új pszichikai betegsége, a börn áut, engem is berántott, így hosszas tépelődés és komoly önismereti munka után úgy döntöttem, hogy kilépek az vállalati automata robotpilóta módból és változtatok. Először is bebarangolom Ázsiát és utána elkezdek felépíteni egy olyan életmódot, vállalkozást, ami igazán én vagyok, ami összhangban van velem és az értékeimmel.

Másfél évvel később így született meg a Szeretem a Vállalkozásom közössége és az Inspirációs Marketing módszere. Az volt az álmom, hogy vezetői, marketinges és coaching tudásommal segítek másoknak is, hogy valóra váltsák az álmaikat, sőt akár ők is megéljenek abból, amit igazán szeretnek, fel tudják építeni emberileg és üzletileg a vállalkozásukat, a megfelelő marketing stratégiát alkalmazva, ami, autentikus, hiteles, őszinte és belülről jön.

Ezek a sorok szólhatnának tuti marketinges vagy értékesítési tippekről és részben fognak is, de ennél sokkal fontosabbnak tartom, hogy vállalkozóként ne feledkezz meg önmagadról, hiszen belőled indul minden: a terméked, a szolgáltatásaid, a marketinged, a kommunikáció és még a profitod is!

Íme 5 bevált tipp, hogy növekedjen a forgalmad kezdő vállalkozóként:

1) Rakj rendet a fejedben!

Lehet bármilyen jó a marketinged, ha a félelmeid visszafognak. Ha te saját magad nem hiszel a termékedben, más miért venné meg? Számtalan kisvállalkozónak segítettem kidolgozni a marketing stratégiáját, üzleti modelljét, de egytől egyig mindenkinél dolgoznunk kellett az értékességen, a hitrendszereken, a félelmeken. Hihetetlen bénító erejük tud lenni.

Napi szinten dolgozom magamon,  tudatosságra nevelem magam, hogy meglássam miben hiszek és miben nem. Ha azt a sztorit mesélem magamnak, hogy vállalkozni nehéz, mindenért meg kell küzdenem, vajon a valóságom  miért lenne másképp?

Tipp: Írd le mi a 3 legnagyobb félelmed a vállalkozásod kapcsán?  Majd vizsgáld meg őket közelebbről. Reális a félelem, van valóság alapja vagy csupán belső félelmekből jön? Hogyan korlátoz téged?

2) Szűkítsd le a célcsoportod! 

 A legfőbb hiba kezdő vállalkozóknál, ha nem szűkíted le eléggé a célcsoportot. Ha mindenkinek el akarsz adni, igazából senkinek sem adsz el és a kommunikációd szét fog szóródni. Ne félj attól, hogy így túlságosan limitált lesz a kör, mert később akár ki is tágíthatod azt, illetve különféle terméket tudsz létrehozni más-más célcsoportnak, csak arra figyelj, hogy ilyenkor a  kommunikáció is módosul.

Tipp: Kinek tudod a legnagyobb értéket adni a termékeddel / szolgáltatásoddal? Ki az ideális ügyfeled?

Ne felejts el csatlakozni a hozzánk a FB-on: Soulpreneur Csoport

3) Adj értéket!

A XXI. század legtutibb marketing eszköze az érték adás. Legyél valaminek a szakértője és adj minél több értéket a célcsoportodnak. Ennek a legjobb formája, ha összegyűjtöd és megosztod a tudást. A saját megtapasztalások átadása még jobb, hiszen számtalan ember jár hasonló cipőben. Tudni, érezni akarja, hogy nincs egyedül illetve örömmel veszi a tanácsot attól, aki már hasonló dolgokat megoldott vagy éppen megél.

De, ne az vezéreljen, hogy ebből hogyan lesz bevételed, legyél hiteles, segítőkész, oszd meg a tudásodat. Téged is tölteni fog az emberek pozitív visszacsatolása.

Tipp: Milyen módon tudsz értéket adni az ideális ügyfelednek?  Hogyan tudod támogatni őket?

4) Legyél személyre szabott!

Lehet eladni tucat terméket és meg is lehet élni belőle, nem is rosszul. Viszont, ha személyre szabottan csinálod, egészen más vásárlókat fogsz bevonzani. A mai világban óriási a kommunikációs zaj, sok a versenytárs, ezért úgy tudsz kitűnni, ha személyre szabott szolgáltatást nyújtasz. Pl. A Cabala divattervezője, Betti, egyedi ruhákat tervez, motivációs üzenetekkel  és mindegyik termékhez személyre szabott inspiráló üzenetet ír, sőt, ha teheti, ő maga adja át a vevőnek személyesen a ruhát. Ez aztán a V.I.P. kiszolgálás!

Olvastam, hogy egyes cégek Wow Manager-t alkalmaznak, akinek az a feladata, hogy a vásárlói élmény „agyeldobós” legyen:).

Tipp: Milyen módon tudod a termékedet, szolgáltatásodat személyre szabottá tenni? Hogyan tudsz wow élményt szerezni a vásárlódnak?

5) Ne akarj mindent te csinálni!

Tudom, hogy kezdő vállalkozó vagy és nincs több százmilliós büdzsé a hátad mögött és azt is értem, hogy mindent te akarsz csinálni, mert úgy tuti, de kérlek, ne tedd. Az első weboldalamat én tettem össze (megjegyzem totál szőke vagyok a tech dolgokhoz). Két hétbe telt, gagyi lett, felesleges volt. Sőt, bár marketinges vagyok és coach, mindkét területen veszek igénybe segítségét másoktól, mert én is ember vagyok, nekem is szükségem van arra, hogy valaki motiváljon, tükröt tartson néha, illetve van aki sokkal jobban ért pl. a SEO-hoz, mint én. Hosszú időbe telne, talán több száz blog posztot és videót kellene végignéznem, hogy képbe kerüljek. Minek, ha van valaki, akinél már ott a tudás és segíteni tud? Általuk még sikeresebb tudok lenni és ezért hálás vagyok.

Tipp: Milyen segítséget tudnál igénybe venni? Vedd le magadról azt a terhet, hogy mindent te kontrollálj, tudj és oldj meg.

+ 1 Tipp: Építs kapcsolatokat!

Minél több embernek segítesz, annál értékesebb lesz a kapcsolatrendszered. Beszélgess, ismerkedj, kapcsolj össze embereket, támogass, adj, segíts. Csodás dolgok történtek velem, mert meg mertem szólítani embereket, vagy felajánlottam a segítségemet.

Tipp: Milyen rendezvényre fogsz elmenni, ahol emberekkel kapcsolódhatsz?

>